Skip to content

Naslovna Saradnja sa roditeljima Saveti defektologa
Saveti defektologa
Podesite željenu veličinu slova

     Cilj ovog segmenta sajta jeste da se roditelji naših učenika, ali i svi ostali roditelji, učitelji i nastavnici koji se u svom svakodnevnom životu/ radu sreću sa učenicima sa smetnjama i teškoćama u razvoju bliže upoznaju sa specifičnostima i problemima učenika / dece sa smetnjama u razvoju kroz tematske članke defektologa , različitih profila.



Spremnost deteta za polazak u školu Štampa
Podesite željenu veličinu slova

Nekoliko osnovnih pokazatelja roditeljima šta bi bilo dobro da dete pred polazak u školu zna ili može.

Govor i jezik: pravilno izgovara sve glasove; pravilno se gramatički izražava; zna verbalno da definiše osnovne pojmove, pritom daje odgovore koji bliže određuju taj pojam; zna da verbalno iskaže po čemu su neke stvari, bića i pojave slični, a po čemu različiti; zna da prepriča kraći događaj ili priču i da se pritom drži hronologije događaja koji opisuje.

Opširnije...
 
Kućna nastava za učenike sa smetnjama u razvoju Štampa
Podesite željenu veličinu slova

      Kućna nastava za učenike sa smetnjama u razvoju predstavlja vid obrazovanja kod kuće u skladu sa izrađenim individualno obrazovnim planom podrške.Organizuje se u okviru Škole za osnovno i srednje obrazovanje sa domom Vuk Karadžić Sombor,za učenike koji zbog svog invaliditeta ili težeg zdravstvenog stanja nisu u mogućnosti da pohađaju nastavu u prostorijama škole.

Opširnije...
 
Koliko se Vaše dete "stvarno" igra? Štampa
Podesite željenu veličinu slova

     Nedavno sam na jednom forumu pročitala izjavu majke koja je zabrinuta jer smatra da je zakasnila zato što njeno dete od 9 meseci još nije upisala u školicu stranog jezika?!. U današnje vreme je sve prisutnije praćenje „trendova“ pa se čak deci od dve, tri godine kupuju „popularne“ didaktičke igračke za razvoj fine motorike, senzornih doživljaja, mozgalice, razgovaralice. To nikako ne znači da takve igračke nisu važne za razvoj deteta, već se na taj način forsira razvoj nekih veština koje nisu primerene tom uzrastu na uštrb nekih drugih. Roditelji današnjice često traže, iz najbolje namere, da im deca budu uspešna na brojnim poljima. Ali činjenica jeste da nisu sva deca najbolja. Deci trebaju izazovi, a roditelj je taj koji će ih mudro postaviti.

Opširnije...
 
Deca digitalnog doba - SUPERKLINCI? Štampa
Podesite željenu veličinu slova

Sve više je roditelja koji primenom stalne stimulacije, kompjuterskih razvojnih igrica, kupovinom najrazličitijih edukativnih igračaka, pokušavaju da od svojeg klinca naprave izuzetno „pametno“ dete - zrelije u odnosu na svoje vršnjake. Ustanovljeno je da možete, ukoliko se stvarno potrudite, da naučite dvogodišnje dete da prepoznaje slova ili brojeve. Ali, da li zaista tako stvaramo superklince ili samo zadovoljavamo svoje roditeljske ambicije?!

Opširnije...
 
Kako pomoći detetu sa dijagnozom ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder)? Štampa
Podesite željenu veličinu slova

     U poslednje vreme veoma često čujemo da dete ima dijagnozu ADHD - "Poremećaj pažnje i hiperaktivnosti". Pomenula bih samo da se problem najčešće javlja u uzrastu od 6 do 12 godine, odnosno tada je najlakše uočiti poteškoće koje dete ima jer se pred njega postavljaju veći zahtevi. Dijagnozu postavljaju stručnjaci koji se bave ovom problematikom (dečiji psihijatri) kao i terapiju.

Opširnije...
 
Kad roditelj posumnja... Štampa
Podesite željenu veličinu slova

     Rođenje, te sam proces odgajanja deteta svakako predstavlja veliku nepoznatu avanturu za koju roditelji ma koliko bili spremni nikada to nisu u potpunosti. Roditelji treba da su svesni da je svako dete jedinstveno te „dijagnoze“ ukoliko se dete usporenije razvija ne treba tražiti na internetu. Očekivano je da kod roditelja postoji period negiranja, straha i odlaganja posete stručnjaku. Veoma često se roditelj uveri da sa „detetom nešto nije u redu“ kada ono krene u vrtić i na to mu ukažu vaspitači. Nikako ne smemo decu upoređivati sa standardima propisanim razvojnim mapama, ali na neke stvari roditelji treba da obrate pažnju. Najpre na koji način dete komunicira, da li uopšte ima potrebu za komunikacijom, da li gleda roditeljau oči.  Govor koji roditelji često navode kao najvažnije što žele da im dete savlada je najviša funkcija koja je na vrhu celokupnog razvojnog procesa.

     Treba obratiti pažnju da li je dete više nego očekivano osetljivo na dodir, zvuk, svetlost,  da li previše ili premalo ima potrebu da se kreće, ljulja, vrti, luta besciljno po prostoru. Igra koja je važan proces shvatanja sveta oko sebe treba da je raznovsna, da uključuje sva čula, da se odvija u različitim prostorima.Mislim da je suvišno spominjati da u takvu igru ne spada igranje igrica na kompjuteru, niti učenje stranog jezika putem bebećih televizijskih emisija. Deci trebaju i pravila koja im postavljaju roditelji,  jer dete prilagođavamo svetu, a ne svet detetu.

Jasmina Bečić
dipl.defektolog

 
<< Početak < Prethodna 1 2 3 4 Sledeća > Kraj >>

Strana 2 od 4


Zakon o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja

ZA SVA PRAVNA PITANJA ZAPOSLENI, UČENICI, RODITELJI I DRUGA ODRASLA LICA MORAJU DA SE OBRATE SEKRETARU ŠKOLE





Resursni centar  "Delo" radi svakoga dana.

Koordinator:
Katarina Salkanović   060/568-32-25


Top

© 2010 ŠOSO Vuk Karadžić Sombor.

joomfile.com
Joomla inotur picma