1. dan – U dvorištu škole, deca su lepila papiriće po plakatu dečaka i devojčice, pričala su o dečijim pravima na osnovu slika koje je učiteljica pokazivala, pa su zatim slike lepili po plakatima i bojili ih. Na kraju su igrali igru “Širi širi, vezeni peškiri”.
2. dan – Pravili su maske tako što su lepili papiriće na njih. Usledile su sportske aktivnosti, skakali su u obruče, provlačili se kroz njih i trčali oko čunjeva.
3. dan – Sportske aktivnosti su se, zbog loših vremenskih uslova, odvijale u trpezariji škole. Preskakali su se obruči pa šipka, zatim je bilo gađanje čunjeva.
4. dan – Sastavljale su se sličice o baštovanstvu i okačene su na zid školske trpezarije. Deca su zatim sadila svoj pasulj i zalivala ga, potom su sadili bosiljak, takođe ga zalivali i ukrasili saksije.
5. dan – Deca su bila podeljena po razredima, svaki razred je dobio zastavicu određene boje. U jednoj torbi su bile igračke u bojama zastavica. Svako dete je izvlačilo po jednu igračku i dodelilo je razredu koje ima zastavicu te boje. Potom je svaki razred pravio svoju zastavu tako što su crtali i lepili papiriće u bojama koje su im dodeljene.

Učenička zadruga „ Pčelica“  radi od 2004. godine

U početku svoj rad temeljila  je na  izradi novogodišnjih čestitki i proizvodnji sadnog materijala za bašte i kamenjare.

Tokom niza godina rad u Učeničkoj zadruzi se unapređivao šireći delatnost na izradu određenih upotrebnih predmeta – podmetači za čaše, magneti, svećnjaci …

Od 2016. godine kroz Projekat „Svet koji inspiriše“ , Ambasadora održivog razvoja i životne sredine  i program Eko škole,  Učenička zadruga , svoj rad usmerava na aktivnosti odgovornog odnosa  prema životnoj sredini kroz razvoj  kompetencija za celoživotno učenje i razvoj.

Rad zadrugara se odnosi na prikupljanje  kartona, papira, starih i odbačenih odevnih predmeta  koji su služili kao osnova za izradu novih upotrebnih predmeta- ukrasnih kutija, kutija za odlaganje, kecelja, torbi, futrola za naočare i mobilne telefone, podmetače i sedalica ali i nastavnih sredstava – kao što su tihe knjige, nastavni listići od platna , didaktičke igre…

Aktivnoasti u UZ „ Pčelica“  za učenike škole imaju višestruk značaj što edukativni, socijalni  ali  i relaksirajući i tarapeutski jer učenici ovim putem stiču nova znanja veštine , uče o različitim vrstama materijala i pribora za rad , uče da rade na šivaćim mašinama, međusobno sarađuju, zajedno rade, razmenjuju ideje,  izrađuju upotrebne predmete i prodaju ih na prodajnim izložbama priklikom čega uče o preduzetništvu i upotrebi novca.

Preduzetničke kompetencije ovde u svakom smislu dolaze do izražaja jer učenici aktivno učestvuju u kreiranju i izradi proizvoda koje kasnije plasiraju na tržište.

Aktivnosti u UZ „ Pčelica „ doprinose ličnom i poslovnom razvoju svakog učenika i razvoju preduzetničkih veština.

Radionica  UZ „ Pčelica „ je mesto gde  učenici uvek mogu da dođu kako bi se opustili  i odmorili od redovnog procesa nastave. Važan aspekt rada u UZ  pored svih ovih navedenih jeste i promena navika u bliskom i neposrednom okruženju vezanih za probleme gomilanja otpada i odbacivanja nepotrebnih stvari.

Leave a Reply

Your email address will not be published.