Ministarstvo prosvete , nauke i tehnološkog razvoja, na raspisanom Konkursu za dodelu finansijskih sredstava u cilju unapređenja uslova rada učeničkih zadruga u Republici Srbiji, odlučilo je da sredstva u iznosu od 385.000, 00 dinara dodeli Učeničkoj zadruzi „ Pčelica“ Škole za osnovno i srednje obrazovanje sa domom „ Vuk Karadžić“ Sombor.
29.10. 2021. godine ministar prosvete , nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić uručio je ugovore o dodeli sredstava, napominjući da je sredstva ove godine dobilo 11 škola u Republici Srbiji , za koje je ukupno opredeljeno 4 miliona dinara i da će se nastojati da se podrška ovakvim aktivnostima učenika nastavi.
Direktorka škole Snežana Padežanin Budimir ovom prilikom zahvalila se Konkursnoj komisiji i ministru Ružiću na odluci da sredstva opredele učeničkoj zadruzi koja radi pri ustanovi i istakla da će dodeljena sredstva za opremu, mašine i alat značajno unaprediti rad zadrugara i omogućiti veći obuhvat učenika aktivnostima zadruge.
Učenička zadruga „ Pčelica“ radi od 2004. godine
U početku svoj rad temeljila je na izradi novogodišnjih čestitki i proizvodnji sadnog materijala za bašte i kamenjare.
Tokom niza godina rad u Učeničkoj zadruzi se unapređivao šireći delatnost na izradu određenih upotrebnih predmeta – podmetači za čaše, magneti, svećnjaci …
Od 2016. godine kroz Projekat „Svet koji inspiriše“ , Ambasadora održivog razvoja i životne sredine i program Eko škole, Učenička zadruga , svoj rad usmerava na aktivnosti odgovornog odnosa prema životnoj sredini kroz razvoj kompetencija za celoživotno učenje i razvoj.
Rad zadrugara se odnosi na prikupljanje kartona, papira, starih i odbačenih odevnih predmeta koji su služili kao osnova za izradu novih upotrebnih predmeta- ukrasnih kutija, kutija za odlaganje, kecelja, torbi, futrola za naočare i mobilne telefone, podmetače i sedalica ali i nastavnih sredstava – kao što su tihe knjige, nastavni listići od platna , didaktičke igre…
Aktivnoasti u UZ „ Pčelica“ za učenike škole imaju višestruk značaj što edukativni, socijalni ali i relaksirajući i tarapeutski jer učenici ovim putem stiču nova znanja veštine , uče o različitim vrstama materijala i pribora za rad , uče da rade na šivaćim mašinama, međusobno sarađuju, zajedno rade, razmenjuju ideje, izrađuju upotrebne predmete i prodaju ih na prodajnim izložbama priklikom čega uče o preduzetništvu i upotrebi novca.
Preduzetničke kompetencije ovde u svakom smislu dolaze do izražaja jer učenici aktivno učestvuju u kreiranju i izradi proizvoda koje kasnije plasiraju na tržište.
Aktivnosti u UZ „ Pčelica „ doprinose ličnom i poslovnom razvoju svakog učenika i razvoju preduzetničkih veština.
Radionica UZ „ Pčelica „ je mesto gde učenici uvek mogu da dođu kako bi se opustili i odmorili od redovnog procesa nastave. Važan aspekt rada u UZ pored svih ovih navedenih jeste i promena navika u bliskom i neposrednom okruženju vezanih za probleme gomilanja otpada i odbacivanja nepotrebnih stvari.