Individualna preventivno-korektivna nastava/aktivnosti
Preventivno-korektivna nastava/ aktivnosti doprinose otklanjanju ili ublažavanju specifičnih motoričkih poteškoća korekcijom ili reintegracijom pogrešno uspostavljenih ili izgubljenih obrazaca pokreta,usvajanju poželjnih oblika motornih šema pokreta kako bi se predupredile i prevazišle poteškoće u nastavi i razvoju i dostigao optimalan stepen funkiconisanja, a shodno zahtevima, potrebama i sposobnostima svakog deteta/učenika.
Preventivno-korektivne aktivnosti/programi u obrazovno-vaspitnom radu:
-Somatopedska procena sposobnosti
-Specijalizovane aktivnosti
-Refleksi
-Motorika u celini
-Mobilnost
-Koordinacija
-Orijentacija
-Motorna kontrola
-Motorika ruku, šaka i prstiju
-Percepcija
-Stimulativne aktivnosti
-Kognitivne funkcije
-Suportivne aktivnosti
-Veštine
-Specijalizovane aktivnosti
-Refleksi
-Motorika u celini
-Mobilnost
-Koordinacija
-Orijentacija
-Motorna kontrola
-Motorika ruku, šaka i prstiju
-Percepcija
-Stimulativne aktivnosti
-Kognitivne funkcije
-Suportivne aktivnosti
-Veštine
Individualnom preventivno-korektivnom nastavom/tretmanom obuhvaćena su deca predškolskog i učenici osnovnoškolskog i srednješkolskog uzrasta sa motoričkim poremećajima i višestrukom ometenošću.
Individualna nastava se ostvaruje kontinuirano, tokom školske godine, kroz realizaciju individualnih planove i programa svakog deteta/učenika koje nastavnik izrađuje na osnovu procene detetovih/učenikovih sposobnosti na početku školske godine, ili početku perioda obuhvata deteta/učenika.
Vrednovanje postignuća dece/učenika realizuje se kontinuiranim praćenjem i proučavanjem razvoja i napredovanja deteta/učenika.