Tiftolozi
Tiflološke vežbe imaju za cilj dostizanje optimalnog nivoa razvoja vida, vizuelnih funkcija i vizuelne efikasnosti, taktilno-kinestetičke efikasnosti i korišćenja ruku u istraživanju i upoznavanju neposredne okoline i učenju Brajevog pisma, umenja i navika za mikro i makro orijentaciju i kretanje u prostoru kao i samostalnosti u svakodnevnom životu dece i učenika.
Tiflološke vežbe uključuju različite aktivnosti, počev od korekcije vida do najboljeg mogućeg nivoa putem optičkih pomagala, preko vizuelnog treninga, taktilno-kinestetičkog treninga, obezbeđivanja tiflotehničke i druge opreme, modifikacije zadataka i adaptacije sredine.
Nastavni program se ostvaruje putem individualne nastave. Individualna nastava podrazumeva poseban pristup svakom detetu/učeniku, uzimajući u obzir njegove potrebe i mogućnosti. Prilagođavanje programa vrši se u odnosu na svako pojedinačno dete/učenika, na osnovu rezultata tiflološke procene, gde će nastavni sadržaji biti zastupljeni u različitoj meri u skladu sa individualnim karakteristikama i potrebama deteta/učenika.
Nastava tifloloških vežbi se odvija u kabinetima škole, motoričkoj i senzornoj sobi, dvorištu škole, senzornoj bašti i u okolini škole.
Realizator programa tifloloških vežbi je tiflolog, tj. lice koje je završilo osnovne ili master akademske studije na odseku Tiflologije Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju Univerziteta u Beogradu.
Tiflološke vežbe se obavljaju u nekoliko obrazovnih segmenata škole:
Zadaci i aktivnosti koje se realizuju u okviru individualnih tifloloških vežbi: